Video's

Hier vind je video’s van oefeningen die je tegen komt in de Yoga-, Stadskrijger- en Relaxlessen
Handig om thuis er mee aan de slag te gaan.
Veel plezier met oefenen!

Ademhaling voelen

Deze 2-minuten-oefening zorgt er voor dat je even stil staat bij je ademhaling. Je ademhaling zegt namelijk veel over je stresslevel. Hoe hoog is hij bij jou? 

De oefening is kort, praktisch en eenvoudig, maar het heeft een groot effect.

Als ik op kantoor werk, doe ik deze vaak tussendoor. Maar je kan je dag er ook mee starten of eindigen als ochtend- of avondroutine. Succes met oefenen!

Lichaam voelen

Een oefening om uit je hoofd te stappen en terug te komen bij je lichaam.
Hoe vaker jij je bewust bent van je lichaam, hoe sneller je tekenen van stress en burn-out kan herkennen en actie kan ondernemen om erger kan voorkomen.

Deze oefening kan je doen ‘s morgens, in je pauzes of ‘s avonds voor het slapen. Kies een moment uit die past in jouw dagritme en maak er een routine van.

Laat lekker los

Deze eenvoudige beweeg oefening houdt je spieren soepel tussen het bureauwerk door. 
Je beweegt en strekt even alle spiergroepen en je verhoogt je hartslag om je bloedsomloop en energie te laten stromen.

Je kan deze ook doen in de ochtend om je dag fris en alert te starten. Herhaal iedere beweging dan minstens 12 keer en de mini-squats minstens 50 keer.